Zondag 10 juli Frankfurt naar Vancouver

10 juli 2022 - Vancouver, Canada

Na een goede nachtrust wordt ik om 6 uur wakker. Terwijl de mannen nog slapen doe ik nog wat opzoekwerk en lees nog wat reisverslagen. Ik maak de rest wakker en na het ontbijt steken we de brug over naar de terminal. We hebben ons lesje geleerd en nemen de twee trolleys mee als handbaggage, alhoewel het een rechstreekse vlucht is, weet je maar nooit. Het is enorm druk op de luchthaven best dat we hier ruim op tijd waren. Het duurt toch een dik uur om in te checken, security en paspoort controle te doorlopen. We lopen wat rond en dan is het tijd om te boarden. So far so good en met een kwartiertje vertraging beginnen we aan onze 9,5 durende vlucht.  Zo een dagje op voorhand toekomen was wel goed, zo hoef je de volgende dag maar 1 vlucht te nemen.

De vlucht verloopt vlotjes, geen turbulentie en helder weer. Het zicht als we over Groenland vliegen is prachtig. Grote ijsvlakken afgewisseld door ijsschotsen die drijven op het zeewater. We verdrijven de tijd met filmpjes bekijken en eten. Slapen zit er niet in. Uiteindelijk komen we toe in Vancouver, het weer ziet er mooi uit. We registreren ons en na een check en wat vragen van de douane agent mogen we binnen. De douane agent vraagt wat we hier komen doen, hij is heel vriendelijk en laat ons er snel door. We worden gelukkig niet geselecteerd voor een random covid test. Onze valiezen komen zonder probleem aan en dan zijn we in Canada.

We halen onze huurauto op bij Avis, ik heb een Jeep Cherokee gereserveerd en we krijgen de vraag of we een grotere willen. We kunnen een BMW X5 voor 150 $ krijgen en bedanken mooi voor het aanbod. Plots zegt de baliemedewerker ok, voor 25 $ mag je hem hebben. We bespreken het even en gezien we veel in de auto gaan zitten met 4 volwassenen en alle valiezen, gaan we in op het aanbod. Plots neemt de Avis man een sleutel van het bord die voor iemand is gereserveerd, “die komt toch niet meer af” zegt hij, en als ik vraag wat als die wel komt, “dan geven we die een andere” is het laconieke antwoord.

Dankzij de ruime baggage passen onze valiezen perfect. Vooraleer we naar ons hotel rijden stoppen we bij een outlet vlakbij de luchthaven om een camelback (waterrugzak) te kopen. Daar kan tot 2 liter water in en is heel handig tijdens een wandeling. Gezien het verwachtte warme weer zal dat heel handig zijn. De prijs is de helft wat we in Belgie zouden betaald hebben. Na de benodigde aankopen rijden we naar ons hotel in downtown Vancouver, een Marriott waar ik ook tijdens mijn zakenreizen verbleef. We zijn hier voor 1 nacht zodat we uitgerust aan onze lange rit kunnen beginnen. Parkeren in Vancouver is heel duur, je betaalt zeker 7-8 $ per uur (de $ waar ik het over heb is de Canadese, ong 1,33$/€). Dus even kijken waar we goedkoop de auto kunnen achterlaten, het hotel rekent 45 $ per nacht 😯. Aangezien het zondag is kunnen we voor 5 € op straat staan. We zijn allemaal heel moe maar het is hier nog maar 6 uur, 3 uur ‘s nachts in Belgie (+9u), en als we nu naar de kamer gaan vallen we sowieso im slaap. We frissen ons op en gaan aan de bar in het hotel zitten, het is nog een minuut voor happy hour eindigt dus bestellen wat cocktails en hapjes. Er is ook live muziek en zo beginnen we aan onze reis, cocktails en muziek 😉. We gaan nog even wandelen langs het water, luisteren naar de Gastown stoom klok en tegen 8 uur gaan we terug naar het hotel. Lang rekken we het niet, de gordijnen gaan dicht, het is hier licht tot na tien uur en we vallen een voor een in slaap 😴

1. Senol:
    12 juli 2022
    Dat ziet er allemaal mooi uit, opletten van de beren als jullie in de bos wandelen :-)
  2. Ayten:
    14 juli 2022
    Nog geen beer tegengekomen, wel een marmot en die was ongevaarlijk