Dag 5 - road to Memphis

17 oktober 2017 - Natchez, Mississippi, Verenigde Staten

Het wordt een kort verslagje vandaag we moeten 490 km rijden naar Memphis. Na het ontbijt krijgen we een tour in het hoofdhuis van onze B&B Monmouth. Het huis dateert van 1818 en we zien een aantal stukken van de oorspronkelijk eigenaars. O.a. een wijnkoeler (zie op de foto) die uit van lood is gemaakt. Niet echt veilg en blijkbaar stierven heel veel mensen in die tijd aan een loodvergiftiging zonder dat ze beseften dat het door het lood kwam. Na de tour. Vertrekken we naar Vicksburg, op weg naar Memphis. Net als ik Vicksburg binnenrijd, krijg ik een telefoontje van het hotel die we deze morgen verlaten hadden, ik had mijn tasje met onze reispassen en kredietkaarten in de kamer laten liggen. Even wordt ik niet goed, hoe is dat mogelijk ... maar ja gebeurd is gebeurd. Aangezien we niet via Natchez terugkeren besluiten we terug te rijden, eventjes 100 km heen en terug !!! Maar voor we terugkeren beslissen we toch even de geplande bezoek in Vicksburg te doen en dan rijden we rechtstreeks van Natchez naar Memphis. We brengen een snel bezoek een het Coca Cola museum in Vicksburg. Hier werd het eerste flesje Coca Cola gebotteld in 1894 door een jonge Duitse. Het museum staat vol met allerlei memorabilia van Coca Cola. Veel plezier heb ik niet aangezien mijn gedachten bij mijn tasje zijn en de tijd die we gaan verliezen door hiervoor een heel eind terug te rijden.
Daarna brengen we een blitz bezoek aan het Vicksburg militair park. Hier werd in 1863 een veldslag geleverd tussen de noordelijke en zuidelijk soldaten. In totaal stierven tijdens de 47 dagen die deze veldslag duurde meer dan 8000 soldaten.
Uiteindelijk winnen de Noordelijke Unionisten de slag. Het park is enorm uitgestrekt en je rijdt erin rond met de auto en kan op bepaalde plaatsen stoppen om de teksten op de monumenten te lezen.
De bedoeling was om ook nog even in Clarksdale, dichtbij Memphis en het hart van de blues, te stoppen, maar dat plan valt in het water aangezien ik zo slim was mijn tasje te vergeten. We rijden terug naar Natchez, halen mijn tasje op en vertrekken voor een tweede keer naar Memphis waar we met 3 uren vertraging tegen 8 uur toekomen. We gaan snel iets kleins eten in Beale street, de meeste bekende straat in Memphis met verschillende bars met live muziek. We keren na een uurtje terug naar ons hotel, het was een lange dag en een lange rit maar gelukkig hebben we onze reispassen terug en dat is het voornaamste. We blijven hier twee nachten en gaan ten volle genieten vand deze muzikale stad !