Dag 9 - hello New Orleans

21 oktober 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag maken we onze laatste autorit van Pensacola Beach naar New Orleans. In totaal hebben we op 1 week 2000 km gereden, dat is veel maar als je hier veel wil zien moet je wel wat afstanden afleggen. Wat niet veel heeft gekost was de bezine, hiervoor hebben we ongeveer 130 euro uitgegeven.
We vertrekken na het ontbijt uit het hotel, het is bewolkt maar nog steeds heel warm. In had ergens gelezen dat hier in de buurt een museum van het leger was,et oude gevechtsvliegtuigen. Aangezien de kans klein is dat we hier terug komen moeten we dit wel bezoeken. Het museum bevindt zich op een aktieve legerbasis en als we daar toekomen blijkt dat we aan de verkeerde ingang zijn. Een militair geeft ons heel vriendelijk aan hoe we moeten rijden. Na 20 minuten komen we op de juiste plaats, aan de ingang worden onze identiteiten gecontroleerd. De parking voor het museum staat vol, dit moet nogal populair zijn. Voor we binnen mogen worden onze tassen gecontroleerd en krijgen we een rode stip op ons hand. Aan de ingang van het museum staan wederom militairen. We lopen een heel groot gebouw binnen en horen dat er juist een tour met gids is gestart. De gids is een Vietnam veteraan en vertelt heel enthousiast over alle vliegtuigen die hier staan, hij heeft ook veel technische kennis van wat hier staat. Het museum is enorm groot en staat vol met vliegtuigen van die ooit aktief waren. Het is onmogelijk om het allemaal op foto vast te leggen. Je kan hier ook een demonstratie volgen van de Blue Angel piloten maar dat is enkel op woensdag. De Blue Angels zijn demonstratie piloten van het Amerikaanse leger.
Wat het meeste indruk maakt is het eerste vliegtuig van het leger dat de Atlantische oceaan heeft overgestoken tijdens WOI, een enorm toestel met vleugels van 30 meter. Het lichaam van dit vliegtuig lijkt een beetje op een boot, en het werd daarom ook "the flying boat" genoemd. We brengen 2 uren door in het museum en hadden er gerust nog 2 uren kunnen verblijven maar we moeten verder want we hebben nog een grote rit voor de boeg.
We stoppen onderweg in een outlet maar het is een van de mindere die we ooit bezocht hebben en zijn er snel weg. Bij het binnenrijden van een nieuwe staat staat telkens een welkomstbord. We hebben een foto kunnen nemen van al de borden, soms door wat toeren uit te halen ...maar  het was wel leuk om zeker de borden niet te missen. Gelukkig toonde de GPS elke staatsgrens aan.

We komen laat in de avond in New Orleans toe en geven onze auto af want de volgende dagen hebben we geen auto nodig. Van het verhuur centrum nemen we een Uber naar ons hotel dat in het midden van het French Quarter ligt. Hoe dichter we bij het hotel komen, hoe drukker de straten zijn. Deze omgeving is gekend voor de restaurants , de bars, live muziek en ambiance, onze chauffeur vertelt dat dit het hhele jaar door zo is, en tijdens feestdagen wordt het hier drukker. We hebben deze keer geen hotel uit de grote ketens gekozen maar een typisch hotel van New Orleans met de balkons en een courtyard die hier zo typisch zijn.
Het is bijna elf uur en we zijn al de hele dag op stap dus we blijven op de kamer en gaan morgen genieten van de live muziek die je hier overal uit de bars hoort weerklinken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade