Dag 1 - aankomst in New Orleans

13 oktober 2017 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag begint onze derde reis in de VS. We hebben lang nagedacht wat we zouden doen voor onze 50ste verjaardag en uiteindelijk hebben we beslist om een road trip te maken door het zuiden van de VS. Florida hebben we al gedeeltelijk gedaan en we willen al lang New Orleans zien. Aangezien we maar 11 dagen hebben, beperken we ons tot de steden New Orleans en Memphis en een dagje rust in Pensacola Beach. We starten en eindigen deze trip in New Orleans, waar jazz muziek is ontstaan. New Orleans heeft ook een van de grootst havens in de VS. In Memphis is Rock & Roll ontstaan (remember Elvis) en daar tussenin de blues. Dus genoeg muziek genres om onze geest te voeden. Daarnaast is het zuiden ook gekend voor zijn plantages, de burgerrechten beweging (die ijverde voor gelijke rechten voor de zwarten), de slavernij en orkanen. Gelukkig zijn de meeste orkanen al gepasseerd, hopen we toch, en loopt het orkaan seizoen op zijn einde. Officieel eindigt die eind November, maar goed, hier zijn we dan en zien wel wat het weer geeft.

Ik haal Ayhan op van de luchthaven JFK, ik was hier al en hij is achtergekomen. We vliegen via Newark naar New Orleans, maar eerst iets eten. Het wordt Johnny Rockets, een typische Amerikaanse diner waar we, hoe kan het ook anders burgers en een milkshake nemen. Onze vlucht naar New Orleans duurt 3 uren vanuit New York. Ondertussen is Ayhan al meer dan 20 uren wakker en van zodra we op het vliegtuig stappen valt hij in slaap.

We komen toe in New Orleans en als we de luchthaven buitenkomen worden we verwelkomd met een aangename hitte. De lucht is vochtig en ondanks dat het 10 uur ’s avonds is, is het heel warm. We halen onze auto op en rijden naar het hotel. Doodmoe gaan we slapen want er wacht ons morgen een drukke dag.